2010. június 22., kedd

Német bürökrácia - Vissai: 1-1

Lezajlott a visszavágó, kielégítő eredménnyel.

Eredetileg tegnap mentünk volna, jól megbeszéltük, hogy délután 4kor feltűnés nélkül bekerítjük, majd megszálljuk a Bürgeramt épületét, ám a tervet a célpont ravaszmód megfúrta, a nyitvatartását hétfőnként 8-14 órára változtatva.
Seregeink azonban nem estek kétségbe. A hadművelet időpontját áttettük ma délutánra, és tekintettel lévén az előző napi kudarcra, módosítottunk a stratégián is. Az elsőként érkező könnyűpáncélos egység* beszivárgott az épületbe és sorszámot vételezett, így semmi sem állt a pár perccel később érkező gépesített hadosztály** útjába.

*én a bukósisakommal
**az Elp a laptopjával

Maga az Anmeldung a világ egyik legegyszerűbb dolga volt, csak a személyit kellett odaadni és néhány kérdésre válaszolni. Először hozzám is németül fordult az ügyintéző, de csak egy kérdés erejéig. Én arra egy kissé habozó Ja?-val válaszoltam, aztán az Elpre néztem, aki kiigazított, hogy nein lesz az. (Az volt a kérdés, hogy voltam-e már Németországban regisztrálva.) Innét már minden az Elpen keresztül érkezett. Rákérdezett még arra, hogy melyik a fő keresztnevem (merthogy kettő van), meg hogy mi a vallásom (egyéb), illetve hogy melyik városból jövök (ide Budapest került, bár igazából budaörsi vagyok; némi belső tusakodás után viszont arra jutottam, hogy ennyit még elvisel a német bürökrácia erős vára.)
Az Elp kapott egy új matricát a személyijére, én ezt megúsztam, cserébe viszont kaptam egy teljesen külön papírt, ami csak az enyém. Ezt ki kell töltenem, fel kell applikálnom rá egy igazolványképet, majd le kell adnom a bevándorlási osztályon, és akkor vállalhatok munkát Németországban egy teljes évig. Rokz. Na nem mintha az a veszély fenyegetne, hogy bárki is alkalmazni akarna. :)

Már korábban kitaláltam, hogy sikeres Anmeldung esetén ismét ellátogatunk a Pfannenkuchenhaus nevű helyre, ahol egyszer már voltunk, de akkor nem lopta be magát a szívünkbe. Én úgy gondoltam, hogy az lehetett a baj, hogy palacsintát azt édeset egyen az ember (itt lehet sokfélét kapni, többek közt curryset és bolognaisat is), és lehet, hogy a felszolgálónak csak rossz napja volt, és azért felejtette el a levesemet és azért nem nézett felénk órákig, bár a vendéglő kihasználtsága nem döntött éppenséggel csúcsokat (értsd: összesen három asztal volt foglalt). Úgyhogy a Bürgeramt után sétálgattunk (itt a legtöbb vendéglő bezár délután háromkor és csak este hatkor nyit ki ismét), vettünk nekem egy 800 szavas német-angol szókincsfejlesztőt (az A1 nehézségűt; az Elp az A2-t javasolta, de megnyugtattam, hogy mivel egész biztosan nem ismerek 800 német szót, ez is pont elég újdonságot tartalmaz), és megint megközelítettük a helyet.
Az elméletem félig beigazolódott: az édes Pfannenkuchen tényleg nagyon finom (és jó nehéz kaja is egyben; a lángos és a vastag palacsinta közt van valahol félúton), a felszolgáló viszont ugyanolyan volt, mint elsőre is. Az italokra várni kellett szűk húsz percet, az előételre újabb harminc percet (igen bonyolult kaja volt: felszecskázott zöldségek öntettel), a főételre már csak negyven perc körül. (Előételt nem kértem, úgyhogy ekkorra már a söralátétek is majdnem ehetőnek néztek ki.) Ezt a vendéglőt tehát a jövőben igyekszünk elkerülni.

4 megjegyzés:

  1. pedig azok a sós pfannenkuchenek jól hangzanak.

    és akkor most mi vagy? hivatalosan is bevándorló?

    VálaszTörlés
  2. Jól hangzanak, csak valahogy nem jött össze a két íz. Majd mikor jössz, elviszlek oda, csak előtte megebédelünk. :)

    Bevándorló szerintem nem vagyok, csak olyan EU polgár, aki tegnaptól kezdve hivatalosan is Németországban tartózkodik.

    VálaszTörlés
  3. na, izgatottan várom :) az alaptészta édeskés, azért nem stimmel neked?

    VálaszTörlés
  4. Nem volt édeskés, legalábbis nekem nem tűnt fel. Olyanfajta finom íze van, mint egy frissen sült lángosnak, úgyhogy lehet, hogy illenie kellett volna hozzá a sós feltétnek, de valahogy akkor sem barátkozott meg a kétféle íz. A palacsinta mindenesetre önmagában megállná a helyét.

    VálaszTörlés