2010. július 28., szerda

Veled is megtörténhet!

A fene azokba az idiótákba, akik bicikliutakra és -parkolókra hajigálják a sörösüvegeiket.

Ahogy ma lekacsáztam némettanfolyás után, hogy biciklire pattanva elsuhanjak a naplementébe, azt vettem észre, hogy mintha huplisabb lenne a járda, mint korábban. Megtapiztam a hátsó kereket, az rendben volt, az első viszont olyan igen nagyon lapos volt, hogy hinnye.
Gondoltam, hátha csak nem szeret valaki az iskolából, és leeresztette, úgyhogy előkaptam a pumpát, de sajnos a múltkor a Bike Base (ahova szervizelni viszem a bicajt) olyan foglalatúra cserélte, amihez a pumpám nem jó. AFFENE. A környéken levő biciklikről se tudtam pumpát kölcsönözni. AMINDENIT. A Shell kúton is csak autós foglalathoz volt pumpa. AJÓÉLETBEMOSMÁ.
Leszereltem szépen az első kereket, és egyik kezemben azzal, a másikban a sisakkal nekivágtam a felfedezőútnak: vajon hol lehet a közelben egy bicikliszerviz?
Mint kiderült, a Karstadt Sports, amihez én eddig mindig egy igen hosszú úton mentem, ott van öt perc sétára a Volkshochshulétól. (Nahát... Állítólag a hörcsög olyan, hogy ha egyszer kitalált egy útvonalat két pont közt, akkor már haláláig azt követi, még ha lenne sokkal rövidebb is; hogyismondjam, a kiálló pofazacskókon kívül más közös is van bennünk). 
Azt tudtam, hogy az alagsorban a biciklirészlegen van szerviz is, úgyhogy lekocogtam, és "Bitte hilfen Sie mir" (helyesen "helfen" lett volna) kiáltással fordultam a szervizes csajhoz. Elvitte, felfújta, visszahozta, és megmutatta a lukat. FÁKK. Mondta, hogy csak később tudja javítani. Azt nem, hogy mennyire később, de inkább nem akartam sokáig ott a villán ücsörögve hagyni kedves biciklimet, úgyhogy megkérdeztem, tud-e a közelben még biciklist, és útbaigazított: Steintor, a Konrad melletti bolt. Az már igazán csak egy rövid, tízperces séta volt, de ott is másnapra vállalták volna.  Eh, mondtam magamban, innét már nincs messze a Bike Base. Odaslatty, kerék felmutat, és láss csodát, azonnal nekiláttak. Mondjuk törzsvendég vagyok már lassan, de akkor is jólesett. :) 
Az angolul beszélő sráctól megkérdeztem, hogy mi lenne, ha rakatnék védőcsíkot a külső és a belső közé, de azt mondta, hogy az nem ér sokat, inkább valami zselészerű réteggel ellátott külsőt javasolt, ami ugyan 34€ kerekenként, viszont szerinte jó, és kerekenként 4 üvegcserép alatt megtérül (10€ a csere, 2x2.20€ a villamosjegy). Ezen még gondolkodunk, mert nagyon nem hiányzik még egy ilyen másfél órás sétafikálás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése