2010. május 2., vasárnap

UPDATE IV - Telekomm

Csak rúgnak belém még egy utolsót

Péntek. Utolsó nap a munkahelyen. Könnyes szemű búcsúzkodás, az egyik általam kezelt rendszer egy egészen kicsiny meghibásodásával fűszerezve. Épp ennek kijavításán fáradozok, már megvan a megoldás, pársoros kód, csak fel kéne tölteni a szerverre és lefuttatni egy compile-t, mikor is szétkapcsol a hálózat. A modemig eljutok, onnét túl semmi. Volt már ilyen, akkor rájöttem, hogy a szoftveres restart az meg se kottyan ennek a harcedzett t-modemnek, úgyhogy odamentem, kihúztam belőle a kettőhuszat, tízszer elmormoltam magamban a "tapló banda, tapló banda" mantrát (hogy biztosan áramtalanodjon az eszköz, értitek), majd visszadugtam. Az meg gonoszul villogta rám a LEDjeivel, hogy power az van, dsl nincs. HA-HA-HA! Kellett neked kihúzni az áramot!

Közöltem vele, hogy öltem már nála ravaszabb modemeket is, és az orra alá dugtam a 3G bigyót. Egy öröm volt nézni az összezavarodott pislákolását.

Mivel nem működött semmi, ami a modemtől függött, kitaláltam, hogy biztos most kapcsolják be a tévészolgáltatást. 3G be a gépbe, connect, vissza a céges gépbe, friss kód feltöltése, recompile lefut, mail megy a usereknek, hogy örvendjenek, és akkor csörög a telefon. A vonalas. Na mondok, ez csak a t-apló banda lehet. Nyertem. Elmagyarázta nekem németül egy ember, hogy majd egy óra múlva lesz megint net. Megkérdeztem, hogy mert akkor már tévé is lesz, igaz? Biztosított, hogy lesz. Egy óra, és lesz minden. Ezután a telefon ismét elnémult.

Megint kidühöngtem magam, hogy húsz perccel azután szóltak, hogy elkezdték a szerelést, és ha nincs ez a 3G stick, akkor alapvető kakában vagyok így az utolsó napomon, de (hiába, gyakorlat teszi a mestert) hamar megnyugodtam. És három és fél órával később már tényleg volt minden. Hogy is kételkedhettem a t-ember szavában?

Szóval van tévé is. Meg internet is. Meg telefon is. Hihetetlen.

Az már más lapra tartozik, hogy a mintegy 150 csatornából összesen kettő érhető el angolul (BBC és Bloomberg). Aki Rómában él, tanuljon meg rómaiul. Világos, tanulok is. Csak néha sóhajtok fel, mikor arra gondolok, hogy a digitális UPC kábeltévénél, gyakorlatilag ugyanolyan szolgáltatásnál, mint ami most van, elég sok csatorna volt eredeti nyelven is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése