2010. május 15., szombat

Villámjóhír

Itt a függöny sok embernek csak valami dísztárgy, ami csak kiszorítja a fényt, tehát minek az; nekem viszont fontos, mert irtózom már a gondolattól is, hogy a szomszédok bekukucskálhatnak, mikor én épp Béres Alexandra egyik DVD-jére gyúrok. (Az csak rám tartozik, hogy mennyire vörösödik a fejem a farizomgyakorlatok közben.)
Az Elp meghajlott akaratom előtt (még mikor a földszinten lakott, akkor se húzta be a függönyöket; mondjuk az is igaz, hogy nem szoknak benézni az emberek az ablakokon), ezért is vettük azt az átok sok függönyt az Ikeában (tudom, hogy nagybetűvel kell írni, de nem fogom.) Vettünk sok függönykarnist és hozzájuk konzolt meg kis karikákat is, és az egyik ilyennél csapott le a villám: nem volt benne maga a kerek lukas cucc, amivel az egész a falhoz erősödik. Valaki kiszedte és úgy tette vissza a polcra. Előfordul. Ugyebár.

Ma pedig kitört belőlem a "hűdejófejvagyok", és ismertettem az Elppel a terveimet: torna, zuhany, pihi, Bauhaus. Gondoltam, hátha sikerül kicserélnem, ha kellő eréllyel lóbálom a blokkot és közben csendben nyüszítek egyet-kettőt. Na de itt jött a nehezítés: a blokk eltűnt. Sebaj, mondta az Elp, IJ. Kölcsönvettem a vastag fekete kardigánját és útnak indultam.

Itt szeretném megjegyezni, hogy valami baj lehet az időjárással. Kora reggelre és délre esőt ígértek, és reggel esett is, de itt ültem fél egyig, és nem kezdett el esni. Tudtam, mivel tartozok a helyi meteorológusoknak, ezért önfeláldozóan nekivágtam a Bauhausig vezető 2,7 mérföldnek (miért mérföldben adja meg nekem a magyar nyelvű googlemaps?) Tekertem is szorgosan, de csak nem kezdett el esni, és ráadásul a szél vezérlése is meghibásodhatott, mert időnként fújt szemből is, de jellemzően oldalról, és egyszer még hátulról is (ezt senki nem fogja elhinni, pedig igaz!) Azzal nyugtatgattam magam, hogy biztos a visszaútra tartogatja az erejét, ez csak a beetetés lehetett.

A Bauhausban rögtön a bejárattal szemben van a vevőszolgálat, az az aljas ötletem támadt tehát, hogy én ezt a konzolt itt fogom "bemutatni", hogy én ezt "be szeretném vinni". Felsőfokú némettudásomat elővillantva elmagyaráztam a vevőszolgálatos hölgynek, hogy "megvettem, de hiányzik izé innét, de nincs nekem számla". Mikor a kezébe vette a cuccot, már éreztem, hogy beakadt a horog, és gyorsan hozzácsaptam a csavarokat/tipliket is, amik útközben kiestek a dobozból. Hideg tekintettel rámnézett, és közölte, hogy pénzt azt nem kapok vissza. Megnyugtattam, hogy engem egy teljes csomag konzol tenne a világon legboldogabbá, mire hirtelen mosolygott egyet, kinyomtatott egy pénztárban bemutatandó cetlit 10,95€ felirattal, és hálás köszönetemre egy "jó hétvégét"-et mondott, és már fordult is a következő versenyzőhöz. Na vazz, mondok magamban, mivé lesz így a világ?

Ezen annyira felbátorodtam, hogy pár perces sikertelen kóválygás után letámadtam egy dolgozót, hogy merre találhatóak az "ablakszőnyegek" (furán nézett, ezért korrigáltam) ...vagyis az "ablakruhák" (mit csináljak, a függönyszerelésnél hiányoztam az iskolából). Erre már felderült az arca, hogy "Gardine!" Útbaigazított... A szókincsemen még fejleszteni kell. :)

Hazafele már érezhetően megemberelte magát a szél, főleg az emelkedőn fölfele tekerve esett jól a szembeszél (félúton fölfele nagyon úgy tűnt, hogy leelőz egy babakocsit toló anyuka, de órási erőfeszítéssel sikerült mozgásba lendülni, így ettől a szégyentől megmenekültem.)

Az Elp annyira nem lepődött meg a sikeres cserén, hogy most megnyertem egy újonnan összerakott gép telepítését. Jó, német nyelvű Windowst kell feltenni, na és? :)

2 megjegyzés:

  1. "Show options" a honnan-hová alatt: miles/km

    VálaszTörlés
  2. Nem az a kérdés, hogy hogyan lehet átállítani km-re, hanem hogy miből gondolta, hogy nekem mérföld kell. :)

    VálaszTörlés